Üks võimalik seletus, miks Teeme Ära-ga liitumine ei edene

noolega-teeme-ara2

Rainer Nõlvak kutsub mõttetalgutega liituma kõiki, kes soovivad kaasa rääkida: “Kõik, mi­da pa­lu­me, on see, et ka ini­me­sed, kes ar­va­vad, et neil ideid po­le, tu­lek­sid mõtte­tal­gu­te­le ko­ha­le, et ai­da­ta teis­tel oma mõtteid pa­re­maks lih­vi­da.” Pakun diagnoosi, miks registreerumine pole edenenud oodatud tempos: registreerumislehelt ei saa teada, milliseid konkreetseid ideid on kodades juba välja pakutud.

Alguses kõhkelsin, aga mõtlesin ümber ja tahan nüüd mõttetalgutel osaleda. Hetkel on mul valida kahe tee vahel:

1) kas ma saan kokku oma tiimi (on üks mõte, mida tahan arutada, aga see puudutab valdkonda, kus mul omal praktiliselt puudub kogemus, nii et mul on vaja kaasata rida “professionaale”, kes esialgu ei ole oma nõusolekut andnud)

2) liitun mõne olemasoleva kojaga

Kui ma kohe nüüd ja preagu tahan otsustada mõne kojaga liitumise kasuks, siis puudub mul sisuline teave, mille alusel oma valikut teha.

Näiteks soovin ühineda mõttekojaga “ühistegevus ja koostöö”, sest ka teema, mille jaoks mul omal veel tiimi ei ole, haakub kõige üldisemalt selle valdkonnaga.

Nii, leian, et Von Krahlis on selline teema olemas. Vabu kohti on. Tore. Kahjuks ei saa tiimi leheküljelt eriti aimu, millega ma nö “riskin” kui ma soovin minna lihtsalt kaasa mõtlema nagu Nõlvak sõbralikult soovitab.

Ma saan küll ülevaate nimedest, kes on registreerunud, aga see on ka kõik. Milliseid ideid need inimesed soovivad arutada? Kas nende mõttesuunad ehk haakuvad minu omadega? Võibolla on seal juba nii palju huvitavaid teemasid, nii et ma võingi rahulikult enda algse kava varna riputada, sest tõepoolest, seal välja käidud suunad tegelikult haaravad endasse ka selle, mis mul endal varuks on?

Kõige selle kohta puudub mul informatsioon ja ainus viis seda teada saada on kirjutada või helistada kojavanemale ja teda intervjueerida.

Ma saan aru, et ühelt poolt see ongi tegelikult asja iva, sest isikliku pöördumise vajadus hoiab eemale lihtsalt tasuta teatrietendust ootavaid kiibitsejaid (a’la “oh, läheme vaatame, mida need tuuslarid seal sepitsevad!”). Samas ma tunnen, et ma tahan juba enne pöördumist omada piisavat eelteavet, selleks et ma saaksin alustada informeeritud vestlust, mitte ei peaks paluma kojavanemal omale otsast peale kõike ära rääkida. See ei oleks lihtsalt otstarbekas. Ja kuna see pole otstarbekas, siis tekib mul tunne, et asi pole eriti läbi mõeldud. Kui asi pole läbi mõeldud, siis…

Ja nii need potentsiaalsed registreerujad ära kaovadki.

Kas on veel aega, et Teeme Ära kodulehel kiired muudatused läbi viia ning riputada üles kodades tegelikult arutlusele tulevate teemade nimekirjad? Ma ei tea, võibolla ma eksin. Igatahes mulle tundub, et sellisel juhul tekiks kaasarääkijaid rohkem. Kartus, et see võiks inimestes tekitada mõttelaiskust on asjatu: need kellel on oma asi ajada, need haaravad võimalusest kinni niikunii ja saavad vaid julgustust teiste teemaderohkusest.

* * *

Ülalkasutatud foto autor “cfarivar” aadressilt http://www.flickr.com/photos/cfarivar/2461508321/

17 kommentaari to “Üks võimalik seletus, miks Teeme Ära-ga liitumine ei edene”

  1. Kadri Allikmäe Says:

    Heips, Siim,

    thanks heade ettepanekute eest. saatsin toimkonnale ka. ehk saame veel kojavanemaid motiveerima rohkem kommentaare panema. osad kojavanemad on teemad päris hästi ette valmistanud aga teised hõivati lihtsalt niisama rollitäitjaks ja neil (tundub mulle) polnud asja vastu sisulist huvi. aga on ka kojavanemaid, kes on üles kutsunud nt (näide lihtsalt) loodusteraapiate teemalise mõttekoja, kutsuvad sinna oma rahvast ja kõiki,kes võiks olla huvilised, et sel teemal rääkida ja on paigutanud selle lithsalt meie teemade alla. ja selliseid kodasid on just praegu hakanud hästi palju liituma.et tegelt oleks võind me kommunikeerida seda, et algata koda, see oleks rohkem rahvast kaasa toonud.

    ma saan siin praegu nö ennast kritiseerida, kuna liitusin tiimiga alles kuu aega tagasi ja täidan praegu lihtsalt rolli juba väljakujunenud süsteemis.

    õudsalt lahe asi tegelt aga natuke paari koha pealt lihtsalt logiseb.

    Thanks, et kaasa mõtled. kui viitsid, tule tiimi ka appi. seal oleks Sinusuguseid aktivist-mõtlejaid tõeliselt vaja!

    aitäh! 🙂

    Terv,
    Kadri
    ME tiim

  2. vatablog Says:

    tere, Kadri!
    tore, et mu mõlgutused huvi pakkusid, võibolla saab kommunikatsiooni-ahela mõnes kohas veidi sujuvamaks muuta.

    🙂

  3. seling Says:

    See “sinu eesti “on võõras ja võrreldes orjale sobiliku prügikoristamisega on
    sihtgrupp ka ikka uus tundmatu tase omaette.
    No näidake eestis kas või mõni spetsialsit,kes ikka mõtlemisvõimelt on asi iseneses ehk suudaks originaalselt ja leiutise tasemel mõelda.
    teatavasti ongi viimaste aastakümnete jooksul tajutavalt leiutiste tasemel 4 sünnitist ehk leiutist.Isegi nii pisikese rahva jaoks ilmselt vähe.Siise pole ka ostetud kuna riigil läheb kogu aur umbe sams tasmel ergutisteks ja adminnimiseks ning muidud kuluks.
    Loogika järgi on suhtgrupp sihtgrupp. mõtlev rahvas?Sellist rahvast nagu pole.
    No näete kui raske on võrrelda orjadle suunatud prügikampaaniat uue ei teagi kellele mõeldud kampaaniaga.
    Või on meil tekkinud mõtlevad orjad?
    Ori ei tohi mõelda .

    Algkultuuris oli meil mõtlemise juhtija nõid ,keda armastasid põletada ühte elkristliku tähemärkide futharki sümboli kandjad.

    Mulle algul tundus,et näe ehk soovitaksegi ergutada algkultuurset mõtlemisvõimet aga vaadates seda riigi masiivset aparaati ja valdade,linnade ning maavalitsuste nimestikku teie eesti nimestikus kaob igasugune lootus mõtlemistasandist.

    Mis teil siis oleks vaja ,et rahvas teil ilusti rihna otsa tuleks ja teie mõtteid mõtleks?
    Pisut algkultuuri ja veel ühtset mõtlemist tegijatele ja muidugi suuremat raha kotti riigilt..Veidi õnne ka muidugi. ja nii kristlaseks ka ei maksa minna,et mõtlemist usuga riigi rahakotiga samastada.
    Keeruline.
    Vaevalt ,Kes teab see räägib ja rääkida saab ainult läbi mõeldes.

  4. Liis Says:

    Thanks?????? Kadri
    Selliseid sõnu nagu tänan, aitähh oled kuulnud?

  5. kuulitõukaja Says:

    Mina paraku ei näe sellel ettevõtmisel n.ö jumet (nagu Piibeleht ütles). Kuigi ma pole end eriti kursis hoidnud kogu selle asjaga, teevad mind umbusklikuks paar välist asja: esiteks kampaanialikkuse domineerimine loomuliku arengu üle, selline coca-cola reklaami efekt on nagu, et kõik joovad coke’i, joo sinagi. Teine asi on see, et ma ei saa sellisest mesilastaru taolisest “mõttekojast” eriti palju pidada, kuna suminat saab olema väga palju, aga eemalt kuulates on see ühtlane undamine. Ma ei kujuta ette kuidas selle sumina koondamine mingiks artikuleeritud mõistlikuks asjaks saab toimuda? Selline projekt peab omama eelnevat reaalset sõnastatud probleemi, kus esinevad nimed, faktid, kuupäevad. Ja lõpuks: kampaania korras nullist tekitatud, s.t ilma “töölisklassi revolutsioonilisuseta”, ilma, et inimesed väga tahaksid ise midagi sellist, sellise ettevõtmise parimad mõtted auravad ära jälgegi jätmata. Selle peale olen valmis kihla vedama. Ma ennustan võimalikku tulemit: Nõlvak saab tuntuks ja astub parteisse nimekrijade etteotsa. Nõlvak asutab oma partei, mis ei saavuta märkimisväärset edu. Nõlvak parteidega ei tegele, aga keegi olemasolevatest võtab propagandistlikel eesmärkidel näiliselt täitmiseks mingi kõlama jäänud mõtte. Ma leian, et kui selle kampaania eesmärk pole võimulolijaid millekski sundida (aga jälle: kas või üldjoontes peaks olema sõnastatud see peaprobleem juba eelnevalt), siis lihtsalt mingi hea mõtte peale Toompeal lihtsalt irvitatakse.

  6. Oudekki Says:

    Kuulitõukaja – aga kui igal aastal sellised kojad toimuvad, siis äkki tekib see sinu igatsetud “töölisklassi revolutsioonilisus” ka? Minu arvates on selle üritusega nii, et kui toimub üks kord, siis ma kahtlen mõttekuses. Kui toimub igal aastal, siis ma arvan, et kasvab midagi head ja kasulikku välja.

  7. kuulitõukaja Says:

    Jah, võimalik, et kui kordub, siis on tegu millegi tõsisemaga, aga ma ikkagi leian, et peaksid olema konkreetsed probleemid, millele lahendust otsitakse. Mida ma näiteks oma mõtetega seal teeks, mul pea alalõpmata mõtteid täis, aga ei kujuta ette, kes nende vastu huvi peaks tundma ja kui peakski keegi, siis ühest on saja tuhande võrra liiga vähe. Alustama oleks pidanud teisest otsast – püstitama konkreetse probleemi ja kutsuma rahvast kokku seda lahendama. Praegu vist näib rahvas kokku kutsutavat, et siis saaks püstitada MINGI probleemi, mille peal Ansip siis hiljem jalgu pühib, kui ta seda üldse tähele paneb

  8. vatablog Says:

    Hea Kuulitõukaja, Ansip ei puutu asjasse (õnneks). Ma sinuga nõustun, et kaasamine oleks olnud tõhusam, kui kodadesse laekuvate lähte-ideede jälgimine oleks kodulehel võimalik olnud, siis oleks saanud kohe ülevaate: kui enda ideed haagivad, siis liituda olemasolevaga, ja kui mitte, siis tulla välja enda omaga. Tulevikus saab seda põhimõtet ju rakendada.

    AGA… põhiline iva mõttetalgute juures ongi see, et sinna minnakse “kuidas” küsimustega, millele siis niinimetatud AVATUD RUUMI MEETODil vastust otsima hakatakse. Vist kõige paremini on sellest kirjutanud Urmo Kübar siin:

    http://www.bioneer.ee/bioneer/arvamus/Urmo_K%C3%BCbar%3A_Kuidas_talgum%C3%B5tted_teoks_saavad.aid-4436

    Eks paranduste ja uute ivadega saavad mõttekojad ainult paremaks minna. Näiteks kasvõi selline väike asi nagu toimumise aeg, pole ju mingi saladus, et sügistalvel on inimsed tubastel tegevustel osalemiseks palju rohkem motiveeritud.

    AGA… keskendume parem sellele, mis seekord võimalik on, küll parandused tulevad siis kui selleks on õige aeg.

  9. IcotoAnymnfon Says:

    id48-63all

  10. phone psychic readings Says:

    Sweet work. I honestly loved Üks võimalik seletus, miks Teeme Ära-ga liitumine ei
    edene | Siim Vatalin’i virtuaalmälu. I trust you do not mind me declaring this but it brought to mind barracuda im firewall which I read about on an alternative online site.

  11. Superior Test X Says:

    Ҭhanks to mƴ father who informed mе concerninng
    this blog, this weblog iѕ genuinely remarkable.

  12. Derma Promedics Says:

    Wow, this paragraph іs fastidious, mу sister іs analyzing these kinds
    of tɦings, therefօre I ɑm going to inform ɦer.

  13. TreitigtieF Says:

    Оджеда из интернета по низким ценам с доставкой на дом.

    сумки через плечо
    легенсы

    http://yandex.ruhttp://s019.radikal.ru/i644/1503/30/95bba7bd8c8e.jpg

    угги
    платья maksi

  14. ArturoButs Says:

    привет!

  15. DonaldPef Says:

    Люди, может подскажите, надолго ли в МММ убраны пятидесятипроцентные тарифы? Несерьезно под другой процент счет делать. Нужно рубануть хорошую кубышку. 🙂

  16. EarlNR Says:

    Добрый день,мы организовываем туры по Крыму по Вашим пожеланиям.

    В наши туры входят все незаменимое:
    – Автобус с кондиционером
    – Гид
    – Трансфер

    Звоните, консультаци проекта поездки – бесплатно!
    Сроки проведения – от 1 часа. Вы останитесь довольны. Официальное оформление.

    Наш сайт:
    http://tur-krim.ru

    Заказать тур в Севастополе

Lisa kommentaar